Få motivation gennem statistik

0
30

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Når det kommer til træning, er en af de metoder der giver de bedste resultater belønning. Denne beløninning kan komme i mange forskellige former, men den bedste belønning er den psykiske, og det er den der giver den største selvtilfredsstillelse. Her kan din telefon komme ind i billedet, for der findes ikke nogen bedre træningsmakker.

Der findes en lang række træningsapps, der kan hjælpe dig med at holde styr på din træning. Disse apps, hjælper dig dog ikke kun med dette, de er også med til at give motivation. Når men kan se et fremskridt, er det nemlig ofte sådan, at man har lyst til at forbedre dette. Bruger man eksempelvis Endomondo til at tracke sin træning, kan man se sin udvikling. Har man nu løbet 5 km over en periode og kunne se, at tiden er blevet bedre og bedre, er det en stor motivation. Dels fordi man kan se, at man har rykket sig, men dels også fordi man får lyst til at rykke sig endnu mere.

Det samme gør sig gældende, hvis man træner med vægter. Hvis man kunne bænkpresse 20 kg da man startede, men efter et par måneder kan bænkpresse 50 kg, kan man se fremgangen. Ofte er det sådan, at man ikke kan se fysiske på kroppen så hurtigt, men tal lyver ikke. Det kan altså sagtens være, at man er blevet både stærkere og hurtigre, selvom man ikke lige kan se det, når man kigger i spejlet.

Motivation er en af vigtigste faktorer, når det kommer til at få succes med sin træning. Derfor skal mobilen også have sin faste plads i stortstasken som en mindst lige så vigtig del som dit kreatinpulver og dit proteinpulver, så du kan tracke din træning og højne motivationen.

Du skal samtidig også huske på, at det også er en sladrerhank. For den vil naturligvis også vise, hvis du har trænet mindre i en periode, eller ikke opnår resultater.