Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.
Der sælges færre og færre fysiske aviser. Grunden er at nyhederne er flyttet over på de digitale platforme og her er mobiltelefon den helt store vinder. Folk bruger langt over 45 minutter om dagen på deres telefon og det er kun er brøkdel der er samtaler eller tekstbeskeder. Størstedelen af tiden bliver brugt for at opsøge nyheder.
Anderledes nyheder
I virkeligheden er ordet “nyheder” lidt forkert når vi ser på hvad det egentlig er en slags information vi søger. Det er nyheder om hvad moster Jytte fik til middag i går aftes og hvordan den gamle klassekammerat oplevede Kiss-koncerten i Malmø. Det hedder “Newsfeed” på Facebook, men nyhedsstrømmen er noget anderledes end den vi kender fra traditionelle aviser. Det er ofte det nære og lokale som fanger vores interesse. Vi følger helt bestemte sider og personer, og det gør at vi på sin vis sammensætter vores helt egen avis, hvor vi kun får de nyheder som vi syntes er mest interessante.
Nyheder per brev
Mange abonnerer også på meget specifikke nyheder. Det drejer sig om nyhedsbreve fra forskellige virksomheder eller organisationer. Her modtager vi information om hvad netop dette firma laver, hvad de tilbyder og om der måske er eksklusive tilbud til nyheds-abonnenterne for tiden. Nyhedsbrevende er oftest helt gratis at abonnerer på om man er ret sikke på kun at få meget afgrænset information om lige netop dette firma. I starten var nyhedsbreve, kun noget få gad at følge med I, men efterhånden som virksomhederne selv har set værdien i disse breve, så er de begyndt at højne kvaliteten og ansætter gerne dygtige tekstforfattere som sikre et professionelt udtryk og godt indhold til brugerne (klik her) for at læse mere om professionelle nyhedsbreve).
Uanset hvilken telefon man har, så er sandsynligheden for at man bruger den til at opsøge de nye former for nyheder ret stor.